LIGHT-LÄSK, såååå gott! *

Jag ser inget dåligt med lightläsk ur viktsynpunkt, i rimliga mängder iaf!

Om du bestämt dig för att gå ner i vikt, är det fortfarande okej att dricka cola OM du dricker det i lightform. Det smakar gott och innehåller knappt inga kalorier alls! Lightläsk innehåller sötningsmedel (ofta aspartan) istället för vanligt socker; på så sätt innehåller drycken iprincip inga kalorier. SvenskaLivsMedelsverket anser att man kan dricka upp till fem liter per dag utan att kroppen tar skada. Så vill du ner i vikt och vill ha något sött, något att "ersätta" annan dricka med är det perfekt då annan dricka innehåller väldigt mycket kalorier.

Det finns ingen bevisande källa som bevisar att sötningsmedlet har någon skadande verkan!? Visst källor säger att det triggar igång sötsuget då man ställer in kroppen på att den ska få socker som den aldrig får. På så sätt äter många större portioner och småäter oftare och äter mer onyttiga livsmedel. Om du läst studier av råttor som ätit aspartan är det just att de som drack lightläsk åt lite mer och på så sätt gick upp i vikt. De nyare studierna visar att det bara gäller överviktiga personer.. Här var de negativa konsekvenser om att dricka lightläsk och trigga igång hungerkänslorna men samtidigt blir de som gör en bypass-operation(stavning) tillsagda att inte dricka lightläsk eftersom det fyller upp magsäcken och att maten inte får lika mycket plats, så det är upp till er vad ni vill tro, det kanske är inviduellt hu man påverkas av det.. Sålänge du själv har koll på vad, när och hur mycket du äter under en dag finns det inga hinder!

Jag äter fortfarande lika mycket mat, lika ofta och jag äter inget sött. Lightläsken smakar gott, jag får unna mig något sött och inte innehåller det några kalorier alls! Inte lika kul att bara dricka vatten och te när man ska banta. Då hade jag fått det mycket tuffare, nu känner jag mig nöjd när jag tar en cola light å ska kolla på film. Så kul hade det inte vart att sitta med en loka, tycker jag :)

Tummen upp för cola zero, cola light & pepsi max

Många tror att lightläsken gör dig fetare. Det är inte lightläsken i sig du går upp i vikt av!

________________________________________________________________________________


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nej det är inte Lightläsken i sig som du blir tjock av. Det är alla annan skit som de har i den. Och bubblor i vatten och läsk stör matsmältningen...



Btw, äter du bara 1300 kcal om dagen, så går du tyvärr inte ner i fett, utan i muskler också.

Kroppen gör av med c:a 1200 kcal i vilande tillstånd på 1 dag. Speciellt om du som du skrev har ett jobb där du inte sitter still, powerwalkar ofta och så...

Runt 1800 är bra för kvinnor, och sen äta efter vilken kroppstyp man har, om kroppen tar upp näringen från maten eller inte (har inget med förbränning att göra).

2011-05-19 @ 13:03:46
URL: http://aiki-samurailady.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0