FYLLA ÅR!

Igår fyllde jag år, inte lika speciell å ingen märkvärdig ålder men enda var det trevligt :)
Jag firades på kvällen så på dagen hann jag med en hel del träning, vilket va skönt!

På kvällen vankades middag å fika såklart! Eftersom ja har tandvärk kunde jag inte äta stora köttbitar så det blev en av mina andra favoriter, novemberkyckling! Den den inehåller dessuom ingefära & pepparfrukt, mkt gott och det sägs ju att stark mat är bra mot förbränningen (pepparfrukten) och att ingefära är uppiggande! Åt enbart sallad till, smakar preciis lika gott utan ris (!) men mkt mindre & bättre kalorier! Såsen är ändå hyffsat onödigt i sig men jag kan inte leva på enbart själva kycklingen då skulle det bli för trisst å hårt! Dessutom fick jag ju i mig en del fett i matlagningsgrädden å så så det var ju bra endå.

Skippade tårta! Jag hade bestämt fruktsallad istället :) Jag åt den naturell, och dom andra med vaniljglass! Ett tips här är att annars ta en klick lättkesella blandat med vaniljpulver (mald vaniljstång) så har du ett gott men nyttigt alternativ istället för glassen/grädden utan något socker! Iof grädde i liten mängd är inte speciellt farligt om du inte redan fått i dig mkt fett!

Eftersom jag fyllde år kände jag att jag skulle kunna unna mig någon god efterrätt lr tårta men jag kände mig inte sugen och det kändes onödigt så då är det ju ingen idé att trycka i sig! Man ska bara äta när man är riiiktigt sugen! Man ska unna sig ibland, man behöver inte ta största tårtbiten utan se till att helst vara mätt innan så du inte känner något sug i att frossa, ta bara en liten bit, tillräckligt sött&fett nu när du annars vänjer av din kropp med onyttigheter! 

                             
________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0