KALORIER HIT & DIT

En enkel regel för att gå ner i vikt;  gör av med mer kalorier än du stoppar i dig!

För mkt kalorier lagras till fett (muskler om du tränar hårt), om du äter mindre kalorier än du gör av med behöver kroppen ta av reserverna det vill säga fettet. Om du äter för lite kalorier och inte får i dig tillräckligt protein kan även musklerna brytas ner men det är framförallt fettet på kroppen som kroppen väljer att förbränna. Alltså blir du smaalare!

Jag äter 1300 kcal per dag vilket är i underkanten men jag känner att jag klarar av det, jag är piggare och mår bättre än annars efetrsom jag känner mig nöjd! Det fungerar sålänge kroppen inte säger ifrån, och eftersom underskottet av kalorier är så mycket går jag ner snabbare i vikt!

För er andra rekomenderar jag att äta ett underskott av kanske 500kcal per dag för att få en sakta men säker viktminskning. Ät bra och näringsrik mat, alltså skippa att endast äta 2hg godis på en dag även om det innehåller lika mycket kalorier.

Det finns sidor på nätet där du på ett ungefär kan få svar på hur mycket kcal du gör av med per dag. Tänk på att träning och motion förbränner betydligt mer en en dag du är stillasittande!


Kcal=en förkortning på ordet kalori


                         
Vet inte hurvida bilden stämmer men med tanke på att en vanlig hamburgare på mc donalds har över 200 kcal och en micropoppåse har över 500 kcal kan den säkerligen stämma ganska bra! Kanske siffrorna är helt åt skogen, jag lånade bilden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0