LEDIG IDAG

Idag är jag ledig från jobbet, så himla skönt! Tid för massor träning och promenader!

I eftermiddag bär det av till Stockholm så jag passade på att ställa alarmet klockan 8 för att hinna med träningen och inte behöva stressa. Jag har precis druckit upp min cola light och ett glas vatten med citron. Det sägs ju att koffein hjälper förbränningen att komma igång men ja tror det gör så liten skillnad att det inte märks någe resultat så jag kör på mina piller istället, dom funkar verkligen! Nu ska jag åka till gymmet för att först ta en joggingtur på 45min runt ån, riktigt mysigt och jag tycker om att det är lite annat folk som rör sig där också, låter lite konstigt men jag blir så mkt per peppad! Jag intalar mig själv att andra tycker jag är fet, har dålig kondis eller är klen å inte orkar i deras tempo. Jag blir mer pepp när jag ser andra med snygga kroppar som är hurtiga, det får mig att orka ännu mer! Vill inte stanna framför någon och försöker haka på någon annans tempo lr tvärtom om man har någon bakom sig, man blir lite tävlingsinriktad. Nu menar jag inte att alla andra tänker så som jag skrivit för nästan alla skiter fullständigt i hur mkt jag går/springer/vilar osv, men det är för min egen skull! Min vilja, vad jag tänker påverkar enormt mycket min prestation, jag orkar såå mkt mer då!

Sen efter joggingen slänger jag i mig lite frukost som jag tar med mig. Det blir nog en keso med frysta hallon, perfekt att ta med sig då hallonen gör att keson håller sig kall tills den ska ätas!

Direkt efetr blir det gymmet. Ska köra ett riktigt hårt pass för bålen! Magen ska ha träningsvärk imorrn och min rumpa behöver bli lite fastare! Dessa två muskelgrupper jag behöver träna mest så det ska jag nu ta tag i.

Jag tror många väljer att träna just dom delarna dom är bra på? Oftast är det mycket roligare att träna dom ställen man är stark på. Där du inte orkar speciellt mycket blir automatiskt för mig mycket tråkigare så hellre skulle jag koncentrera mig på det jag är bra på. Men man behöver tänka tvärtom, det är där du är svag, missnöjd eller annat du ska träna extra hårt, köra lite oftare och lite tuffare! Om du har kass kondition men är jättebiffig, spring en stund och öka succesivt :)


Nääh nu är jag taggad, nu måste jag dra ska bara fylla på vattenflaskan så jag får i mig lite mer vätska innan jag börjar! Tänk på att vätskenivån är grymt viktig, undersökningar visar att grymt stor del av dom som tränar har för lite vätska redan innan träningspasset, fastän de själva tror de har druckit tillräckligt mycket. Ha alltid med dig en vattenflaska och drick mycket både innan, under och efter träningspasset :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0