NYTTIG, MEN ÄNDÅ HA DET UNDERBART

Vart iväg i stockholm igår & idag och har tänkt lagom mycket på vad jag ätit och druckit.
Jag har hållt mig till underkanten av kalorier, alltså förbrukat mer än vad gjort av med, å jag kan vara stolt över mig själv, känns bra
!

I Fredags kom vi dit och satte oss direkt på förkvällen på en uteservering för att ta en fika, för mig blev det det youghurt med hallon & kiwi, inte alls speciellt onyttigt! Bättre än all annan fika iaf :) Tycker det är dåligt att alla fik nästan bara har onyttigheter! Nu fanns det vanlig youghurt me bär lixom, men annars en smoothie brukar innehålla massa sött, vaniljyoughurt osv.. Kvällen bjöd på restaurangbesök i det härliga sommarvädret, å jag tog en kycklingsallad och drack vatten, lämnade krutongerna och skippade baconen och vinägern, behövde inte fler kalorier eftersom jag skulle unna mig lite sedan. Efter det gick vi å satte oss å tog en två drinkar! En drink innehåller inte jättemycket kalorier, vodka i sig innehåller bara 225kcal per deciliter så det är inte alls farligt! Det blev ju iof lite lime, sourmix, juice & champagne i drinkarna men det mesta i glaset är is, eller serveras i ett litet cocktailglas :) Jag kände att jag skulle unna mig två "sura" drinkar, att dricka mer kändes onödigt! Jag kan inte neka att det är inte alls är samma "känsla" att beställa en läsk eller alkoholfri drink som ändå innehåller typ lika mtk kalorier.. Vatten lr lightläsk lr kaffe är klart det bästa men denna helg kände jag inte för det, mycket beror på just sällskapet! En dejt och dricka loka, nej inte lika trevlit :) Det gäller att välja sina tillfällen! Om man räknar dagsintaget blir min dag ändå kanon! Sammanlagt under dagen fick jag i mig typ 1300kcal skulle jag gissa på, efetrsom jag bara åt keso, proteindrink, banan innan kvällen började och desutom hade jag tränat både styrka och kondition på förmiddagen :) Förutom att styrketräningen tar lite stryk gör inte mitt alkoholintag något större besvär, jag hade trevligt, det var gott och jag blir inte fet av det tillfället! Hamna på + - 0

LÖRDAGEN
bjöd på mycket promenader, solen sken över huvudstaden och denna helgen insåg jag hur fint det verkligen är i stockholm! Innan har jag inte brytt mig, men solskenet, havet, staden alla fina byggnader, båtar och allt, ja det var jättehärligt. Jag hade tänkt gymma på något gym men att promenera runt kändes mkt mer värt, underbart!

Frukosten denna dag bestod av miniyoughurt, inte så mättande men väldigt enkelt! 200kcal för ett halvt literstort paket! Till lunch blev det restaurang igen och jag besällde en kycklingsallad, väldigt god! Känns mkt bättre att beställa en fräsch nyttig sallad än en fläskig köttbit med fet sås & typ pommes? Visst fetmaten är godare för stunden men du känner dig fet och äcklad efter halva portionern och får ofta en äcklig mättnadskänsla efteråt. Sallader smakar fäsht & gott och känns bra både före, efter och under måltiden, hur bra är inte det? :) Jag beställde kyckling&bacon och så åt jag väl en matsked avioli till salladen, gott och bra med proteinet&fettet, knappt alls nåra kolhydrater (Y) Kom ihåg att inte vara rädda för fett, det är kalorierna som kan vara farliga! Idag har jag inte ens ätit hälften av vad jag borde äta, måste få i mig något mer ikväll! :) Ska iväg å träffa nåra kompisar på stan för en fika. Får beställa in antingen en sallad eller en färskpressad juice, kanske både och! Det hade ju lockat med någon drink på en skön uteservering men så roligt ska vi inte ha idag! Det får vi spara, och ju mer sällan man gör det desto mer njuter man av dom tillfällena, har ni tänkt på det? 


                                   
                                                 Ser inte så aptitlit god ut
                                             men galet god sallad på capri!
                                         tio ggr bättre än fredagens, på debaser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0