FavoFrukost !

Risifrutti eller Risgrynsgröt, tänk vad lyxit det vore nu! 
Jag har hittat på mina egna alternativ, inte riktigt lika goda, men så himla mkt nyttigare!



Istället för RisiFrutti som är grymt onyttigt:
Ta 1/2 dl gröt ( exdinkelfrön/fullkornsberikande havregryn/vetekli/linfrön/rågkross/rågflingor)
blanda i vatten och in i micron, ta ut och tillsätt 1dl keso blanda och ställ i kylskåpet.
Under tiden det svalnar, gå ut och powerwalka eller jogga, sen ta fram kesogröten och på med bär eller lågkalori-jordgubbssylt! En perfekt frukost att komma i form med!

Kalorier; gröten 100 + keso 90 + sylten 10 = 200 bra kalorier




Smakar som risgrynsgröt men bra mkt nyttigare:
1/2 dl gröt(se ovan) + vatten och in i micron, sen i med 1 dl keso, ät medans den är varm.
Strö på kanel och en skvätt mjölk, helst så fet som möjlit!

Kalorier: Gröten 100kcal + keso 90 + mjölken 30 = 220 bra kalorier


Både innehåller lite långsamma kolhydrater, perfekt på morronen (om du kommer vara aktiv under dagen. Mycket protein i keso, lite näringsämnen i sylten, kanel är bra, mjölkprodukter innehåller kalcium, dessutom innehåller keson en del fett, ska helst inte vara lågkalori vid denna måltid :)


Nu när jag avnjutit min cola light, tagit pillret och förberett min favorit frukost tänkte jag dra mig till gymmet, regnar ute så inget roligt väder. Om regnet hunnit lägga sig blir det utomhus, så himla frisk å skön luft dåe! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0