SOL

Underbart väder ute, ingen anledning att ligga å fläsk-sola hela dagen!

Ställde klockan på 8 imorse åkte till gymmet direkt å körde ett tufft pass mage, det är den muskelgrupp jag behöver träna mest! Sedan blev det joggingtur/powerwalk runt ån... Blev för varmt att jogga hela rundan som jag tänkt så blev powerwalk i snabbt tempo istället! Sedan har jag legat på balkongen å solat två timmar och druckit mkt vatten å så självklart cola light! Ska käka lite köttfärssås med sallad nu så jag får i mig mina kalorier å proteinet till musklerna så styrketräningen gör nån nytta! Ni vet väl att det blir motsvarande effekt om du inte äter mkt protein? När man tränar styrka bryts muskelfibrerna ner för att sedan byggas upp igen! å då behövs protein för att det ska fungera, så utan protein bygger du absolut inga muskler utan dom blir mindre. Å med för lite energiintag, alltså att du inte äter tillräckligt bryts musklerna också ner då kroppen omvandlar proteinet till energi!

Börjar jobba kl 16 idag. Eftersom jag jobbar kväll tänkte jag att morgonpassets träning får räcka men jag ångrade mig nu. Blir snabbt in i duschen å duscha av mig så ja blir lite fräschare sen blir det blir självklart powerwalk till och hem från jobbet, nästan 1,5 mil sammanlagt =Fettförbrännande!

Sola är underbart! Härligt & avkopplande å dessutom blir man mkt fräschare med färg på kroppen!
Tänk bara på att man bränner inte kalorier genom att ligga å lata sig, ta en promenad, spela beachvolleyboll, sparka lite boll, lek me småsyskonen lr något annat fantasifullt! :)

                        
                      
 
________________________________________________________________________________

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0